Dag 25 en 26 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Dag 25 en 26 Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Dag 25 en 26 Bryce Canyon

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

23 September 2010 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Dag 25: woensdag 22 september 2010 Bryce Canyon (2)

Ter ere van ons eerste Amerikaanse jubileum, 25 dagen in de States, dachten de weergoden, laten we ze vandaag eens verassen met vuur- en knalwerk. Bliksem hebben we niet echt gezien, maar gedonder hebben we wel gehoord. En s’middags 2 flinke plensbuien. Na 2 weken alleen maar zon dus nu weer eens iets anders. Een beetje afwisseling is nooit weg. Hoewel de zon veel doorkwam, werd het min of meer een gedwongen rustdag. We durfden niet echt lange wandelingen te maken of te gaan fietsen. Het zag er vandaag echt een beetje dreigend uit. Echt rouwig om deze gedwongen rustdag waren we niet. De slechte dag was al voorspeld en we hadden ons al helemaal op rust ingesteld. We waren er eigenlijk best aan toe. Geen gehaast, geen autorit maar lekker rustig een boek lezen of wat met de PC spelen en als klap op de vuurpijl en ter verhoging van de feestvreugde (jubileum) uit eten met een Western Show toe. Heerlijk gegeten. Wat de show betreft, 2 dames en 2 heren speelden en zongen hun repertoire, maar echt show, nee. Wel leuk om eens meegemaakt te hebben, dat wel. Aan een tafel gezeten met een Amerikaans echtpaar. Wel wat gepraat, maar echte kletskousen waren zij ook niet, dus een rustig avondje. Ik miste wel het line-dance. Ik had zo graag meegedaan.

Dag 26: donderdag 23 september 2010 Bryce Canyon (3)

Weer een geweldig fijne dag. Na de koffie op de fiets naar Fairyland Point, een uitzichtpunt waar de shuttlebus niet komt. Het blijft een fascinerend gezicht om over Bryce Canyon uit te kijken. Na uitgebreid van het uitzicht te hebben genoten weer op de pedalen en op weg naar het Visitor Centre, waar we een film zagen over Bryce Canyon. Mooie beelden van hoe het er in de winter uitzag en hoe de dieren en planten leven. Na de film weer naar de camper om een half uurtje te lezen en daarna te lunchen.
Na de lunch met de shuttle naar Bryce Point, waar we aan de canyonafdaling begonnen om de Peekaboo Loop Trail te wandelden. Het was een veel pittiger wandeling dan die van dinsdag. Het ging constant op en af en steeds kronkelend langs hoogoprijzende rotspartijen. Soms dachten we, nu kunnen we niet verder, we lopen tegen een muur, maar dan was er altijd weer een tunnel of heel smalle doorgang waar we weer door konden. Wandelen in Bryce Canyon is wandelen met een hoog genotgehalte. Deze wandeling krijgt van mij een hele dikke 10. Na 2 ½ uur klommen we (weer over een zigzag pad) de canyon uit en arriveerden we bij Sunset Point, waar we op de shuttle naar de camping stapten. Daar namen we een ijskoud glas citroenlimonade en een halve Snicker (king size) want van al dat geloop hadden we een flink “bananengevoel” (hongerklop) gekregen. Er moest naast vocht ook wat voedsel naar binnen.
We zijn nu net terug van een heerlijke douche, want dat was na het wandelen over de stoffige paden hard nodig. We douchten niet in de camper, want de camperdouche is wat krapjes en heeft niet die lekkere harde straal van de campingdouches. Straks eten en ik weet nu al dat het weer best zal smaken. Morgen op weg naar Zion National Park. Zou dat ook zo mooi zijn?