Dag 29: Zion National Park (3) - Reisverslag uit Virgin, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Dag 29: Zion National Park (3) - Reisverslag uit Virgin, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Dag 29: Zion National Park (3)

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

26 September 2010 | Verenigde Staten, Virgin

Dag 29: zondag 26 september 2010 Zion National Park (3)

Hoe klein en nietig kan een mens zich voelen? Nou, ik voelde me vanmorgen, toen we de Zion Canyon doorfietsten, héél klein en héél nietig. De hoge rotswanden waren zo imponerend. Als je een foto kon maken van een wand en je zou er bij staan, was je echt niet te zien. Dus je bent in deze omgeving helemaal niets. Ik dacht onderweg steeds maar weer (iets wat Els nog al eens zegt): “Wat ben ik een bevoorrecht mens dat ik hier in dit overweldigende decor mag fietsen”. Het was vandaag dus weer een fantastische dag. Ik genoot nog meer dan gisteren, wat voor een groot deel ligt aan het feit dat ik fietsen nu eenmaal een stuk fijner vind dan wandelen. Toch, naast het fietsen, ook nog gewandeld. Op 3 plaatsen hebben we de fiets laten staan om een wandelpad in te slaan. De eerste was een heel kort pad naar een punt waar we een pracht zicht kregen op de Court of the Patriarch, drie bergtoppen met de namen Abraham, Isac en Jacob. De 2e wandeling was naar de Weeping Rock, een rots waar water uit en af sijpelde, net of hij huilde. Nou als je er onderstond was het net alsof het regende en werd je goed nat. Gelukkig had de rots zelf voor een afdakje gezorgd en kon je redelijk droog de rots, zijn tranen en zijn mooie plantengroei bewonderen. Heel apart. De laatste wandeling was aan het eind van de canyonweg. Naast de rivier was geen plaats meer voor een weg, nog wel voor een smal voetpad. Na een half uur lopen was er ook geen plaats meer voor een voetpad. Wie verder de canyon in wilde, moest de rivier in. Dat deden er heel veel (ook heel veel niet) dus wij ook een stukje. Niet tot het eind (2 ½ uur heen en dan ook weer 2 ½ uur terug). IJskoud, wildstromend water, een ongelijke bodem vol gladde stenen. Wij gingen in onze wandelschoenen en met een stevige stok om het evenwicht niet te verliezen niet verder dan 100 meter. De kick was er niet minder om.
We zijn nu weer “thuis” op de camping, zijn net terug uit het zwembad en genieten onder het bladerdak van “onze” boom nog wat na van deze prachtige dag (weer 37graden). Morgen Las Vegas, weer iets héél anders.