Walvissen in Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Walvissen in Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Walvissen in Hermanus

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

28 September 2011 | Zuid-Afrika, Hermanus

Woensdag 28-9-2011

We zijn op dit moment in Hermanus, dat bekend staat om de vele walvissen die daar van augustus tot december rondzwemmen. En ja hoor, de walvissen zwemmen hier echt zo maar voorbij. Niet in grote scholen zoals je op de televisie wel eens ziet en ook niet 10 meter langs de rotsen zoals ze me wel eens verteld hebben. Nee, zo was het niet, maar ze waren wel goed te zien en te filmen en te fotograferen. Geweldig gezicht, vooral de walvissen die tijdens het langszwemmen ook nog eens lekker opsprongen. Prachtig gezicht. Alleen dat er dan mensen zijn die beginnen te klappen, daar begrijp ik nou helemaal niets van. Of ze denken dat die beesten zich dan nog even omdraaien om het publiek te bedanken met een dubbele salto of zo. We zitten hier niet in het Dolfinarium. Het schijnt dat wij geluk hebben gehad met onze walvissen, want de mensen die vandaag met de boot op zee zaten hebben geen walvis gezien en hebben hun geld teruggekregen. Ook wij krijgen ons geld terug. De boottochten zijn wegens de slechte weersverwachtingen voor de komende 2 dagen allemaal geannuleerd. Voor ons morgen geen boottocht achter de walvissen aan (en robben, pinguïns en haaien). Dit is wel een enorme teleurstelling. We hadden ons er zo op verheugd en zou naast het Krugerpark het hoogtepunt van onze vakantie worden. Helaas hebben de weergoden anders beschikt. Wordt morgen dus lekker uitslapen om uitgerust op weg naar de volgende halte, het wijndorp Stellenbosch, te gaan. Zullen we daar maar een lekker wijntje nemen en de teleurstelling wegdrinken. Maar eerst straks nog een uurtje op de rotsen zitten om te zien of er nog wat walvissen voor ons willen springen en daarna uit eten bij de Italiaan.

• 29 September 2011 - 07:46

Monique:

hallo lieffies, ik zit weer mee te genieten van jullie vakantie! Wat een belevenissen allemaal, en wat hebben jullie veel mooie en treurige dingen/situaties gezien. Ik zit te lachen achter mijn laptop, Tun je schrijft weer fenomenaal!Geniet nog van de rest van jullie vakantie,
    groetjes en liefs Monique

• 30 September 2011 - 20:58

COR EN ANS :

JULLIE HEBBEN HET WEER PERFECT VOOR MEKAAR.GENIET ER MAAR LEKKER VAN.
    GROETJES UIT HET VERRE EN ZONNIGE
    BEUNINGEN