Weer thuis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

04 Oktober 2011 | Nederland, Nieuwegein

Dinsdag 4 oktober 2011

We zijn weer thuis. Het zit er helaas op. Zondag hebben we het heel rustig aan gedaan en de Kirstenbosch National Botanical Garden bezocht. Lekker gewandeld door een prachtige (héél grote) tuin met bloemen, planten en vooral veel bomen uit vooral Zuid-Afrika. Eerlijk gezegd hadden we er iets meer van verwacht. Maar ja, als je eenmaal de prachtig Butchart Gardens in Victoria (Canada) hebt gezien, valt alles denk ik een beetje tegen. Toch een heel lekkere dag. Het laatste deel van de middag sloten we af op een lekker luie stoel op het dakterras van ons Bed & Breakfast.

De maandag, voorlopig onze laatste dag in Zuid-Afrika, hebben we gebruikt om nog eens kriskras het Kaapse schiereiland te doorkruisen en op twee plaatsen een strandwandeling te maken. Aangezien we onze kamer in ons B&B ter plekke hadden verlengt tot de late avond konden we na de wandelingen lekker op onze kamer douchen, de koffers in alle rust pakken en na het eten lekker onze tandjes poetsen en op ons gemak naar het vliegveld rijden. Op het vliegveld nergens een rij, alles verliep snel (alleen moest ik 2 kilo van mijn te zware koffer overhevelen in de veel lichtere koffer van Els). Veel te vroeg stonden we eigenlijk achter de douane te wachten op ons vliegtuig. Precies op tijd (23:25) vertrokken we richting Schiphol. Het vliegtuig was niet helemaal vol, dus hadden we met zijn tweeën drie stoelen tot onze beschikking. Lekker ruim, maar er beter van slapen deden we niet. Els heeft eigenlijk helemaal niet geslapen, dus die zit nu een beetje brak op de bank Tv te kijken en te wachten tot we zo naar bed kunnen.

Het sfeerproeven aan Zuid-Afrika is geslaagd. Mooi land met aardige en vrolijke mensen. We hebben ons nergens onveilig gevoeld. Juist daar zat van te voren een beetje mijn angst. Geen moment spijt dat we gegaan zijn. Zuid-Afrika is me uitstekend bevallen. Als het een beetje mee zit volgend jaar weer.

• 05 Oktober 2011 - 07:37

Monique:

Wat een mooie Tuin!!!!!!
    Ik weet niet wat daar in Canada was, en dat het nog mooier kan, maarre dit ziet er hemels uit

• 05 Oktober 2011 - 07:37

Monique:

oja, ik vergat nog te zeggen
    GAZELLIG dat jullie er weer zijn hoor!!!!