Vernal - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Vernal - Reisverslag uit Vernal, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Vernal

Door: Teunis

Blijf op de hoogte en volg Teunis

22 Juni 2012 | Verenigde Staten, Vernal

Woensdag, 20-6-2012

Wat een verschil in temperatuur tussen de dag en de nacht. Het koelt s' nachts enorm af. Overdag 30 graden en halverwege de avond al frisjes, dus om een uur of 9 de camper maar in. En voor de nacht een extra deken, omdat het te koud wordt. Hoe koud? Geen idee, heb geen enkele zin om mijn warme bedje uit te komen. Zodra de zon op komt (volgens mij behoorlijk vroeg en slaap ik nog) wordt het geleidelijk lekker warm en kunnen we, zoals vanmorgen om half 9 lekker buiten in het zonnetje aan het ontbijt.

Vandaag een rit van 160 mile en over slechts 1 weg (de 40). Toch was het geen saaie rit. Onderweg diverse verschillende landschappen. In het begin nog bergachtig, later glooiende heuvels die afwisselen dor en droog waren, soms groen, soms rotsachtig. We verveelden ons onderweg geen minuut. Tussen Steamboat Spring en Graig kwam ons een lange stoet fietsers tegemoet. Ik had op internet al van te voren gelezen dat er een toertocht van een week met 1500 deelnemers was. En ja hoor, zo'n 1450 kwamen we tegen. De andere 50 (de snelle of vroegopstaanders) hadden we vanaf de camping al voorbij zien komen.

Onderweg toch even van onze Route 40 afgegaan voor een bezoek aan Dinosaurland. Hier zijn enorm veel botten van dino's gevonden en die worden uiteraard tentoongesteld. Ze hebben ook het totale geraamte van zo'n beest in elkaar gezet. Was wel aardig om te zien en er geweest te zijn, 'maar een tweede keer hoeft voor mij niet meer.

We zitten nu op de KOA-camping in Vernal en staan zowaar op gras. Plekje is een beetje klein maar ik heb een fantastisch snel internet. Een verademing na de voorgaande campings. We staan vlak tegenover het heel rustige zwembad van de camping, waar op dit moment geen kip te zien is. Ik denk dat ik de rust van het zwemwater ga verstoren. Juist we gaan zwemmen.

Donderdag, 21-6-2012

Een rustdag vandaag. Niet dat we hem nu echt nodig hebben, maar we plannen na iedere dag rijden wel een dag rust. Die dag rust was in Steamboat Spring en zware klim op de fiets naar een waterval. Niet echt een rustdag. Vandaag zijn we in ieder geval goed begonnen. Geen wekker gezet, dus om 9 uur pas wakker. Heerlijk rustig ontbeten en daarna in Vernal wat boodschappen gedaan. Vernal is echt zo'n Amerikaanse plaats met een heel lange hoofdstraat met allemaal losstaande winkels, restaurants enz. Wat me opviel dat er hier ook weer veel kerken zijn met de meest uiteenlopende namen. Iedere zichzelf respecterende dominee, sticht hier blijkbaar zijn eigen kerk. Naast de hoofdstraat lopen evenwijdig straten die weer kaarsrecht worden gesneden door andere straten (zijstraten van de hoofdstraat). Hier staan vooral woonhuizen. Niet een gezellige stad met een knus stadscentrum. Vanuit de lucht ziet de plattegrond van Vernal er uit als een dambord.

Na de boodschappen lekker bij de camper in de schaduw wat lezen tot de lunch. Het kleine plekje valt eigenlijk best mee, maar dat komt omdat we aan onze deurzijde op 3 plaatsen verder pas buren hebben. We hebben naast onze " woning" dus een flinke "tuin". Ik ben benieuwd of dat vanavond nog zo is.

De middag was iets minder rustig als dat je van een rustdag verwacht. Met een temperatuur van 30+ op de fiets gestapt en naar een meer in de buurt gefietst en dat was heerlijk. Uiteraard warm, maar je vangt op de fiets wat wind en dat zorgt voor een redelijke verkoeling. Onderweg weer twee heuvels te nemen en dat ging moeiteloos. Ook al hebben we dat niet zo in de gaten, we zitten op een hoogte van bijna 2000 meter, dus onderweg weer veel drinken!
Wat me opvalt ( en een beetje vreemd vind) is dat je hier op de fiets een helm op moet en ik hele horden motorrijders zonder zie. Of hebben die schijt ( sorry) aan alle regels. De meesten zien er wel zo uit.

Over drinken gesproken, nu ik dit schrijf zijn we net terug van ons fietstochtje en zitten we aan een lekker koel biertje. Hebben we wel verdient, vind ik. Over een uur of twee gaan we de stad in en gaan uit eten bij de Chinees. Tot die tijd lekker relaxt wat lezen en er voor zorgen dat dit verslag op internet komt.

Morgen naar Lyman. Wordt een temperatuur van 34 graden verwacht. We zien wel.

• 22 Juni 2012 - 11:49

Monique:

ziet er weer goed uit!
    die Dinosaurier lijkt op iemand....maar wie? het weer bij jullie is beter dan hier, we hebben zo'n 15 uur zonder stroom gezeten wegens het zware onweer van gister.
    vanavond bij de Griek voetbal kijken
    Griekenland/Duitsland. 1x raden voor wie we zijn
    Veel vakantieplezier!lliefs Monique

• 22 Juni 2012 - 16:28

Tini:

Hoi, wat leuk om het verslag weer te lezen. We zijn weer thuis een toffe tijd gehad, alleen het weer was wat minder. xx Tini

• 26 Juni 2012 - 18:30

Ben:

Jongelui,

Inderdaad, we zij weer thuis. Zoals ik jullie via 'Hotmail' heb laten weten was het niet mogelijk, vanuit België een reactie op julie reisverslag te sturen. (Rottig, hopeloos, waardeloos en 'draadloos' netwerk hebben ze daar)

Nu Thuis gaat het PRIMA! vandaar dat ik toch nog maar even, vanaf het 'begin' mijn reactie(s) heb 'ingetypt'.

Grtjs,
    Ben

• 26 Juni 2012 - 18:48

Ben:

'Hoi Tun,
    Spijtig, dat je geen 'Flyfisherman' bent, met al die mooie en nog mooiere 'sloten' om je heen. (maar daar had je wellicht toch geen tijd voor gehad?)

Toch leuk, om aan jullie 'buurman' te denken, als je al dat fraaie water ziet.

Keep'on Roling and have Fun.
    Grtjs, Ben

• 10 Juli 2012 - 16:11

Marga Tienhooven:

Dag Teun en Els, Geweldig hoe jullie het hebben, wat prachtig en spannend is het daar allemaal, en Teun complimenten hoe je dit allemaal verwoordt. Je kunt een boek schrijven. Wel leuk hoor zo samen en jullie genieten ook zo. Veel gefietst en gezien en lekker je huisje bij je, helemaal top. Geniet nog van de komende dagen. Tot gauw gr.Marga