Salt Rock - Reisverslag uit Shaka’s Rock, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Salt Rock - Reisverslag uit Shaka’s Rock, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Salt Rock

Blijf op de hoogte en volg Teunis

01 Januari 1970 | Zuid-Afrika, Shaka’s Rock

Vrijdag, 17 oktober 2015. Van St. Lucia naar Salt Rock

Eerst beginnen met een fout van gisteren te herstellen. Ik schreef dat we een jaguar gemist hadden, maar dat moest dus een luipaard zijn. Zo foutje hersteld.

Vanmorgen na het ontbijt, de koffers in de auto, afscheid genomen van Cisca en Ben en daarna op weg naar Salt Rock. Aangezien het niet een lange rit was en we pas na 2 uur konden inchecken deden we eerst nog een kleine rit (ruim 2 uur) door een deel van het iSimangkaliso Wetlands Park. Wederom een prachtig landschap, maar wel met wat minder dieren. Het hoogtepunt van dit ritje vonden we de 6 giraffen, waarvan een mannetje zijn hoogtepunt vlak voor onze auto probeerde de halen. Hij probeerde het een aantal keren bij het vrouwtje, maar ik ben bang dat onze aanwezigheid de paring een beetje verstoorde. Sorry girafje, ik hoop dat het je later wel gelukt is.

Na het Park op weg naar Salt Rock. Daar konden we zo snel onze B&B niet vinden. Toen we door hadden dat we te ver waren doorgereden, voor een groot hek van een villa proberen om te keren. Terwijl ik stond te keren, kwam er een auto van de weg af die het hek in wilde. Els er naar toe om de weg naar onze B&B "Le Petite Provence" te vragen. In de auto zat een van de mooiste donkere vrouwen die ik tot nu toe gezien heb. Ze zette haar 2 kinderen achter het hek af en nodigde ons uit achter haar grote SUV aan te rijden. Ze zou ons wel even naar onze B&B brengen. Bij het hek van ons onderkomen een hele tijd met Bongi, zo was haar naam, staan praten. Bij het onvermijdelijke afscheid omhelsden de dames elkaar alsof ze jarenlange vriendinnen waren. En heel gek genoeg voelde dat ook zo. Wat een kennismaking van hooguit een kwartier al niet met een mens kan doen.

Na geïnstalleerd te zijn in ons B&B het dorp in om een restaurant voor vanavond te vinden. We kwamen al snel terecht bij Sigi's, waar we een tafel reserveerden en Els een lekker glaasje wijn dronk en ik een lekker biertje. Afrekenen voor de drank kwam vanavond wel als we kwamen eten. Heerlijk vertrouwelijk sfeertje hier. Vanavond nog maar een biertje nemen, dus voor alle zekerheid schrijf ik dit verslag maar voordat we gaan eten. Je weet nooit of ik vanavond na het eten nog een letter kan Zaterdag, 18 oktober 2015. Rustdag in Salt Rock.

Zaterdag, 18 oktober 2015. Rustdag in Salt Rock.

Vandaag een echte rustdag. Vanmorgen wat later het bed uit 8:15 en alle tijd genomen voor het ontbijt. Aangezien we hier in een B&B zitten, waar ze je het idee willen geven dat je in het zuiden van Frankrijk zit (waar ze qua huis, tuin en inrichting aardig in geslaagd zijn) een grote croissant bij het ontbijt genomen.

Ook de temperatuur doet aan Zuid-Frankrijk denken, blauwe lucht en 25 graden. Ideaal weer voor een strandwandeling. Bij elkaar toch even 7 km over het strand gewandeld. Ook al was de temperatuur van het zwemwater 22 graden, zin om te zwemmen hadden we niet. Ook niet nu we lekker op een ligstoel aan het zwembad van ons B&B liggen. Beetje lezen, met de IPad spelen, of gewoon lekker helemaal niets doen en een beetje mijmeren over wat is geweest en wat nog gaat komen, om dan even later te beseffen dat je bijna bent ingedommeld. Zo'n middag is het dus. Lekker lui zijn.

Voor vanavond weer een tafel besproken bij Sigi's. Gisteravond hebben we daar heel lekker gegeten (met apfelstrudel mit sahne na) en dat alles in een heerlijke amicale sfeer. We voelden ons daar helemaal thuis. Met veel moeite een tafeltje voor ons ingepast. Ze zaten al helemaal vol omdat veel lokalen hier vanavond de WK-rugby wedstrijd Wales tegen Zuid-Afrika (kwart finale) komen kijken. Kan gezellig worden als de Springbokken winnen.

Geen foto's? Ben je even te vlug geweest. Ze komen soms pas een half uur na de tekst!

• 18 Oktober 2015 - 12:36

Sandra:

Wat een belevenissen allemaal, klinkt en ziet er fantastisch uit! Genieten meteen heeeele grote G