Cape Town - Reisverslag uit De Waterkant, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit De Waterkant, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Cape Town

Blijf op de hoogte en volg Teunis

03 November 2015 | Zuid-Afrika, De Waterkant

Maandag, 2 november 2015. Cape Town

Vanmorgen weer een lekkere blauwe lucht, dus gingen we vrolijk gestemd met de auto richting Kaapstad. We kozen niet voor de kortste route, omdat we de hoogtepunten van het rondje Kaaps-schiereiland van 4 jaar terug nog wel een keer wilden overdoen en opnieuw beleven.

De eerste belangrijke stop was Simon's Town, waar we de pinguïns opzochten. Leuk om die beestjes weer terug te zien. Maar toch, een eerste keer is toch altijd meer bijzonder.

De volgende stop was bij Kaap de Goede Hoop, waar we uiteraard weer op de foto gingen. Ging ik 4 jaar geleden in mijn uppie naar een uitzichtpunt omdat Els het toen met haar knieën niet aandurfde, nu dus lekker met zijn tweetjes naar boven.

De wandeling naar de vuurtoren op Cape Point hadden we 4 jaar terug ovegeslagen. Nu, 4 jaar ouder maar stukken fitter, hebben we de wandeling wel gemaakt. Erg genoten van het uitzicht en van een paar apen die aan het vlooien waren en zich echt niets van de toeristen aantrokken.

Bij Camps Bay, de luxe strandplaats van Kaapstad, evenals vorige keer weer gestopt, even een stukje over de boulevard gewandeld en uiteraard een terrasje gepakt.

Daarna op weg naar ons hotel. Na enig zoeken toch gevonden (100 meter voor het hotel een straat te vroeg afgeslagen). Het hotel dat we 4 jaar terug als zeer luxe hebben ervaren viel nu toch wel wat tegen. Komt ook voor een groot deel doordat de singel waaraan het 4 jaar terug lag, nu een soort van bouwput is. Tegenvallertje.

Ook het toenmalig hippe Waterfront was een beetje een teleurstelling. De gezellige restaurantjes van toen hebben plaats gemaakt voor Foodketens. Wel is de sfeer nog levendig en gezellig.

Dinsdag, 3 november 2015. Cape Town op de fiets.

Vanmorgen om 10 uur met zijn tweetjes op gehuurde mountainbikes gestart voor een fietstocht door Cape Town. Niet echt alleen met zijn tweeën, want we werden vergezeld door een gids die ons onderweg vertelde over de geschiedenis van de stad. Ik was soms niet echt trots op mijn Nederlands zijn. Gelukkig hebben we naast slechte dingen ook goede dingen gedaan. Hoewel we voor mij wel wat meer hadden mogen fietsen en wat minder mogen stoppen onderweg, toch een leuke 3 uur.

Het fietsen en de kwaliteit van de mountainbikes was ons zo goed bevallen dat we ze voor de middag ook huurden en we een tochtje langs de kust tot Camps Bay maakten (en uiteraard weer terug). Onderweg op een bankje genoten van het mooie weer, de oceaan en de kustbergen (12 apostelen).

Na het terugbrengen van de fietsen een ijsje genomen en op een terras een lekker Belgisch biertje genomen. Wat hebben we het toch weer slecht.

Morgen de laatste vakantiedag. We doen het dan heerlijk rustig aan. Beetje wandelen in de stad. Shoppen? Niet echt, misschien heel even een winkeltje in, maar meer ook niet. Wel een paar terrasjes pakken en even na middernacht het vliegtuig stappen we in het vliegtuig voor de lange vlucht naar Amsterdam. Als alles volgens plan verloopt wordt het een heel rustig dagje.

• 04 November 2015 - 15:43

Peter:

je hebt je roeping misgelopen, je had wel schrijver kunnen worden.
    Ben benieuwd wanneer het boek van Afrika in de winkel ligt ;-) we hebben genoten van al jullie reisverslagen.
    Rina en Peter

• 04 November 2015 - 22:42

Marga:

Goeie afsluiting van jullie bij het bord Kaap die Goeie Hoop, wat hebben jullie genoten zeg en wederom weer prachtige opnames van Afrika, en geweldig die pinquins. Beweging hebben jullie genoeg gehad, hoezo sportschool, dit is natuurlijk veel leuker en al die terrasjes en uitzichten. Zal zeker wel weer tegenvallen om jullie Vreeswijkse huisje te betreden maar genoeg materiaal om al deze dagen te koesteren toch? Tot gauw!!!