Krugerpark - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

24 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Zaterdag 24-09-2100

Het Krugerpark was top! De twee volle dagen en drie nachten in het Krugerpark waren vrij drukke dagen maar ook dagen vol ervaringen en beelden van dieren op het netvlies die we nooit van ons leven nog zullen vergeten. De “Big Five” hebben we niet gezien. Va de vijf ontbreekt alleen de neushoorn. De leeuw, luipaard, buffels en olifanten hebben we wel gezien. We hebben zelfs zoveel olifanten gezien dat we op een gegeven moment voor een olifant al niet meer stopten. Naast deze dieren zagen we ook volop zebra’s, giraffen, hyena’s, apen, antilopen, nijlpaarden, krokodillen, steenbokken, kudu’s (soort hert met prachtige hoorns), jakhals, wrattenzwijnen en heel veel impala’s en nog wat andere herten en bokkensoorten (weet het allemaal niet meer zo goed). Wat ik wel weet dat we héél veel beesten hebben gezien tijdens onze drie totaal verschillende safari’s.
De eerste safari was de bootsafari, waar we vooral veel nijlpaarden zagen. We moesten wel erg vroeg op (voor de vakantie dan) en wel om zes uur. Om even over twaalf uur weer terug in ons “huisje”. Even rusten, hapje eten en om half 5 weer op avondsafari. Dat was wel heel apart, zeker toen het om zes uur donker was en we met schijnwerpers dieren probeerden te spotten. De luipaard was daarvan het hoogtepunt. Alleen geen goede beelden. Onze film en fotocamera konden de dieren in het felle licht en de donker omgeving niet goed vastleggen. Na een half uurtje zijn we dan ook maar gestopt en alleen maar genoten van de beelden die onze ogen wel konden zien.
Na de avondsafari op de Logde een heel gezellige braai (Zuid-Afrikaans BBQ).
De volgende dag nog vroeger op (5:15) voor een ochtendsafari die tot kwart over 1 duurde. Deze safari zagen we de meeste dieren. Vooral een kudde olifanten aan een rivier maakte grote indruk.
Na deze safari eindelijk rust. Om 2 zaten we in het zwembad met een stel uit Groningen dat op huwelijksreis was aan de bar en we daar half in het water meerdere pilsjes, wijntjes en cocktails gedronken. Op de een of andere manier klikte het op de safari’s lekker tussen ons. Ook wel eens leuk. 'S avonds met zijn viertjes ook nog gezellig gegeten.
We zijn nu na een lange autorit in Pretoria, waar we slapen in een Guesthouse in heel oud Hollandse stijl. De eigenaar is een antiekverzamelaar en dat is ook heel goed te zien. Heel aardige gastgevers. Morgen stappen we op het vliegtuig naar Kaapstad. U hoort hopelijk nog van ons.

• 25 September 2011 - 08:36

Sannie:

Ik ben nogal jaloers... Alweer!

• 26 September 2011 - 19:18

Ben Sr.:

Leuke dingen maken jullie mee.
    Prachtige foto's ook!
    Ik verheug mij nu al op het bekijken van het Vakantie-Filmpje?
    Jongelui, geniet nog maar een poosje. (beste temperatuur hebben jullie daar) Grtjs van Tini & Ben

• 06 Oktober 2011 - 21:54

Richard En Gea:

Hallo Els en Tun,

Erg leuk om jullie reisverslagen te lezen!!!
    Lieve groetjes van Richard en Gea