Steamboat Spring - Reisverslag uit Steamboat II, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Steamboat Spring - Reisverslag uit Steamboat II, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Steamboat Spring

Door: Teunis

Blijf op de hoogte en volg Teunis

19 Juni 2012 | Verenigde Staten, Steamboat II

Steamboat Spring.

18-6-2012

Vanmorgen kregen we tijdens het ontbijt bezoek van een kwartet herten. Vraag me niet naar naam, type of bouwjaar. Ik heb geen idee. Ze waren in ieder geval prachtig met allen een gewei. Terwijl wij ons brood naar werkte, graasden zij van het gras bij onze camper. Toen we echter de deur van de camper heel voorzichtig opende om ze uitgebreid te willen filmen, stopten ze met grazen en liepen ze naar een plek zo'n 50 meter verderop. Gelukkig niet al te snel, zodat we ze toch voor ons nageslacht konden vastleggen.

De dag begon dus goed. Sterker nog, de hele dag werd een prachtdag. Na vast voor de laatste 2 dagen van onze vakantie hetzelfde plekje te hebben gereserveerd (dit stekkie was ons goed bevallen) reden we om half 10 de camping af. Na een mile of 8 onderweg te zijn geweest, reden we het Rocky Mountain National Park in en begonnen we een rit over misschien wel de mooiste bergweg van Noord-Amerika, de Trail Ridge Road, die o.a. over een afstand van 18 km boven de boomgrens loopt. Het hoogste punt (in de buurt bij de Lava Cliffs) ligt op 3717 meter! Dat was dus genieten geblazen. Onderweg veel gestopt bij uitzichtpunten, die ons in staat stelden om op ons gemak te kunnen genieten van diepe dalen met riviertjes en meertjes, van uitgestrekte bossen en van wat wij dus het allermooiste vonden, de bergtoppen en hellingen met hier en daar nog behoorlijk wat sneeuw. Uiteraard even op de sneeuw gestaan.

Over de eerste 50 mile deden we ruim drie uur. Over de volgende 90 ( na een lunch in de camper aan een groot meer) nog geen anderhalf uur.
Op de camping Steamboat Campground (aankomst 15:15) kregen we een mooi plaatsje in de schaduw (30 graden) aan het riviertje dat langs de camping stroomt.

Nu ik dit zit in te tikken is het half zes. Els begint aan de voorbereidingen voor het avondeten en ik besluit mijn verslag van deze dag met de melding dat we in de buurt van de receptie wi-fi hebben, we daar een lekker ijsje hebben gegeten en we er vanavond een rustige avond van gaan maken. Hup Holland! O ja, toch nog iets. De computer op de camping kon ons niet registreren als Nederlander, wel als Duits. Dus, wij horen vanaf nu bij de winnaars!

19-6-2012

Het was me het dagje wel weer. Strakblauwe lucht, 30 graden. En wat doen die twee Kruikies dan op hun rustdag in Steamboat Spring? Juist, die stappen op de fiets, rijden zich over een prachtig fietspad langs het riviertje de Yampa zo'n 20 km warm en gaan op het heetst van de dag 5,5 km bergop naar een waterval fietsen. Had je al geen zonnesteek dan kreeg je die toch zeker van dat ploeteren onder de onbarmhartig brandende zon. Gelukkig verliep deze ultieme test voor de knieën van Els prima. Op het steilste stukje (10 %) voelde ze even een steekje. Verder probleemloos. Wel om de km even stoppen om flink wat water te drinken. Het leek wel of het water dat we er in gooiden net zo snel weer uit onze poriën naar buiten kwam. Wat was dat zweten zeg.

Na drie kwartier kwamen we boven aan. Bij de grote parkeerplaats (ja we hadden ook met de camper kunnen gaan) hebben we eerst onze watervoorraad aangevuld (we waren er bijna doorheen) en op een picknickplaats de meegenomen boterhammetjes tot ons genomen. Voor Els kwam het voedsel precies op tijd. Ze was echt wat je noemt "flauw van de honger".

De waterval was het klimmen best waard geweest. Via een wandelpad kwamen we op een uitzichtpunt met een pracht uitzicht op de Fish Creek Falls. Ook hadden we een prachtig uitzicht over de omringende groene bergen. Daarna via een ander wandelpad naar de onderkant van de waterval. Dat was dus weer genieten geblazen. Vreemd dat die watervallen me steeds maar weer blijven trekken.

De afdaling deden we binnen de 10 minuten. Dat is kicken hoor! In Steamboat Spring, een behoorlijk grote wintersportplaats met ijsstadion, springschans en vele skipistes, hebben we een paar boodschapjes gedaan en een joekel van een ijshoorn op. Zulke krijg je bij onze plaatselijke ijsboer Luigi niet. We bestelden een dubbele, want 1 bolletje vonden we wel wat weinig. We kregen dus 4 bollen, want 1 portie is hier dus 2 bollen. En met bollen bedoel ik ook bollen. Amerikaans formaat dus. Weer genieten geblazen. Voor de zoveelste keer al vandaag.

We zitten nu (half 5) in de schaduw van onze camper en een boom en genieten van het uitzicht op de bergen. Ja, al weer genieten. Moeten mensen veel meer doen. Genieten van mooie natuur, van een ijsje, van het biertje waarvan ik nu een slok neem en straks van het eten (spaghetti) en van wat er nog meer komt. En vooral genieten van het gezelschap van elkaar. Zo, dit was de dagafsluiting. Tot ziens of tot wederhoren.

• 20 Juni 2012 - 08:15

Monique:

dat klinkt allemaal wel weer erg mooi en gezellig, ik werd zomaar een beetje jaloers

• 20 Juni 2012 - 08:18

Sannie:

Een verhaal met een moreel! Mooi pa.

• 26 Juni 2012 - 18:08

Tini & Ben:

Jongelui,
    Opnieuw een prachtig verhaal, met bij behorende foto's.
    Volgens mij komen jullie Ogen (en Tijd) te kort om van dat alles te genieten, dus: hééél veel filmen!
    Grtjs, Ben

Ennûh, 'een kwartet herten'?
    Bouwj. 2010en dit voorjaar opnieuw gelakt, t.b.v. de Tourist. (maar dat wist je toch al? "Geintje