Dag 14, 15 en 16 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Dag 14, 15 en 16 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Dag 14, 15 en 16

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

14 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dag 14: zaterdag 11 september 2010 Grand Canyon (1)

Vanmorgen even schrikken. Na het douchen bleek de camper in het slot gevallen te zijn en de sleutels lagen binnen. Gelukkig was de nooduitgang (zijraam) alleen maar voorzien van een hor, die we gelukkig weg konden schuiven en ik via onze picknickbank naar binnen kon klimmen. Zodoende werd de nooduitgang een noodingang.
Dat was het enigste smetje op een heerlijke zonovergoten dag. Vandaag dus eindelijk aangekomen bij de Grand Canyon, een natuurwonder dat dus in mijn top 10 van nog te bezoeken plaatsen op deze wereld stond. Mijn hoge verwachtingen vielen gelukkig niet tegen. Meestal zijn mijn verwachtingen veel te hoog, maar deze keer, precies zoals ik het me had voorgesteld: groots, majestueus, indrukwekkend, m.a.w. allemachtig prachtig. Op diverse uitzichtpunten de canyon bekeken en aan het eind van de middag een half uur met een helikopter boven de canyon gevlogen. Geweldig.

Dag 15: zondag 12 september 2010 Grand Canyon (2)

Het einde van deze dag was om stil van te worden. Het laatste uur zonlicht zaten we met nog een paar mensen (waaronder een Nederlandse familie, waar we lekker mee gebabbeld hebben) aan de rand van de canyon en genoten we van een zonsondergang die de canyon steeds van kleur deed veranderen. Het spel van schaduw, licht en kleur was geweldig. Onder andere voor dit schouwspel ben ik naar Amerika gegaan. Nog behoorlijk onder de indruk en volop nagenietend zit ik dit nu op mijn computertje in te tikken (en morgen hopelijk op internet). Dit was dus het einde van de dag. Nu het begin.
Na een heel koude nacht (+2) waarin Els halverwege de nacht vest en trainingsbroek heeft aangetrokken, lekker in het ochtendzonnetje opgewarmd. Na de koffie naar het IMAX-theater, waar een film draaide over de geschiedenis van de canyon, uiteraard met prachtige beelden. Daarna op de fiets langs de canyon (naar het oosten) en na de lunch een wandeling langs de daarna een wandeling langs de canyonrand (richting westen).
De bijna 5 km lange wandeling liep echt pal langs de canyonrand. Terug met de Red-line bus. En later met de Green-line naar het uitzichtpunt waar we de zonsondergang ondergingen.

Dag 16: maandag 13 september 2010 Monument Valley

En weer een prachtige zonsondergang. Nu in het park Monument Valley, een park dat vele malen als achtergrond heeft gediend voor reclamefilms en tientallen westerns. We hebben daar een 4 uur lange jeeptocht gemaakt langs de mooiste rotsformaties die ik tot nu toe gezien heb. Geweldig genoten. Alleen maar mooi, mooi. De beelden (kijk ook op Picasa