Eindelijk in Amerika - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Eindelijk in Amerika - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Amerika

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

29 Augustus 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

We zijn in Amerika

Het ging niet eenvoudig, maar we zijn in Amerika! Wat een stressdag zeg. Het begon eigenlijk gisteren al (zaterdag) toen het inchecken via internet niet lukte. Na wat paniektelefoontjes met Wereldcontact en de KLM kregen we als antwoord “geen paniek, de Amerikanen hebben van jullie waarschijnlijk alleen maar wat extra informatie nodig”. Alleen, we moesten wel een uur eerder op Schiphol zijn. Dus wij vanmorgen in een taxi naar het vliegveld. Mijn sombere voorgevoel werd bewaarheid, er zat iets flink fout. Op onze Esta-aanvraag bleek ons paspoortnummer verkeerd ingevuld te zijn. Ik had thuis een O in plaats van een 0 ingetikt. Een reden om geweigerd te worden om mee te mogen met het vliegtuig naar San Francisco. Op Schiphol dus opnieuw via internet opnieuw een ESTA-aanvraag indienen. Echt, het viel niet mee om totaal in de stress alle gegevens juist in te tikken. Zeker niet omdat er nog een aantal mensen achter ons stonden die ook opnieuw een aanvraag moesten doen. Gelukkig kregen we meteen toestemming en konden we alsnog, en gelukkig op tijd, inchecken.
De vlucht naar San Francisco verliep lekker. Paar leuke films gekeken en wat gelezen. Ook vanuit het vliegtuig prachtig gezicht gehad op een groot deel van Groenland, dat nog behoorlijk onder sneeuw en ijs lag. De 10 uur waren voorbij eer we er erg in hadden. In San Francisco troffen we een enorme lange rij van mensen die zo nodig dit land in wilden. Bijna een uur voor de douane gestaan eer we aan de beurt waren. Vingerafdrukken werden gemaakt en ook een foto. Het voordeel van het lange wachten voor de douane was dat de koffers al klaar lagen toen we bij de loopband kwamen. Met een taxi naar het hotel. Na een snelle douche naar Fischerman’s Wharf en Pier 39, waar we flink wat zeeleeuwen zagen. Het is op dit (schrijf)moment plaatselijke tijd 8 uur (in Nederland is dat 5 uur in de nacht). We zijn nu dus zo’n 22 uur op en behoorlijk gaar. Gaan zo dus maar proberen te slapen.