Dag 12: Page - Rainbow Bridge - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Dag 12: Page - Rainbow Bridge - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Dag 12: Page - Rainbow Bridge

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

10 September 2010 | Verenigde Staten, Page

Dag12: 9 september 2010 Page (Rainbow Bridge)

Vandaag een echte vakantiedag. Vanmorgen om 11 vertrokken we onder een mooie blauwe hemel met hier en daar een wit wolkje (dus let niet op het sombere wolkje dat dit programma boven dit stukje neerzet) richting Waweap waar we om half 1 zouden vertrekken voor een boottochtje over Lake Powell naar de Rainbow Bridge, volgens de Amerikanen de grootste natuurlijke brug van de wereld en het 8e wereldwonder. Op de 10 mijl lange rit naar Waweap eerst een stop bij de Glen Canyon dam en nog 2 uitzichtpunten over Lake Powel.
De boottocht was best leuk. Steeds weer andere rotspartijen en kleuren. Volop gefilmd en gefotografeerd. Dat de Rainbow Bridge het 8e wereldwonder is, is een beetje overdreven, maar geweldig is die kolossale stenen boog wel.
Tot slot van deze heerlijke dag uit eten bij de Chinees, waar we niet de enige Hollanders waren. Van de aanwezigen waren 90% echte kaaskoppen.