Aangekomen in Etosha - Reisverslag uit Namutoni Gate, Namibië van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Aangekomen in Etosha - Reisverslag uit Namutoni Gate, Namibië van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Etosha

Blijf op de hoogte en volg Teunis

23 Oktober 2013 | Namibië, Namutoni Gate

Woensdag, 23-10-2013. Etosha - Onguma Bush Camp (1)

Voorlopig stop ik niet meer voor giraffen, die hebben we vandaag wel genoeg gezien. Nou ja, stoppen nog wel en even kijken naar deze prachtige dieren toch ook wel, maar om op de foto of film te komen moeten ze toch we iets speciaals doen, b.v. nek in de knoop of zo iets. Ook groepen zebra's gezien en vele springbokken, gnoes, een enorm grote struisvogel en dat alles bij de eerste de beste waterplaats in Etosha waar we langs kwamen. Terwijl wij vanuit de auto de struisvogel en twee giraffen bekeken die aan de rand van de poel stonden te drinken liepen de gnoes en springbokken op enkele meters van onze auto,alsof we er niet stonden, ook naar de poel om hun dorst te lessen. We hebben bijna ademloos zitten kijken en af en toe wat gefluisterd om elkaar op iets interessants te wijzen. Heel gelukzalig gevoel om zo met zijn tweetjes tussen al die dieren te zitten. Wel in een afgesloten auto, dat dan weer wel. Na de poel zagen we zoveel giraffen en hebben we er zoveel bewonderd, dat we nu al, na een paar uur Etosha, zoiets hebben van morgen graag andere dieren. Al denken we daar morgen misschien wel weer anders over.

Uit bovenstaande zal duidelijk zijn dat we onze bestemming voor vandaag hebben bereikt. We zijn op het Onguma Bush Camp aangekomen en liggen op dit moment aan het zwembad. Het camp is een prachtig complex, net buiten het park gelegen en staat vol met mooie palmen en bomen met prachtige bloemen, die ik speciaal voor mijn zus op de foto heb gezet. Ja Nel, het is niet allemaal droogte wat er hier is. Al zou het er zonder een paar tuinmannen heel wat minder fleurig hebben uitgezien. Ook ons huisje voldoet aan alle eisen en verwachtingen. Prima stekkie. Voor het restaurant is een grote waterplaats, waar vanavond tientallen dieren zullen komen drinken. Dat belooft dus wat.

De dag begon een stuk minder enthousiast zoals ik nu over al die dieren zit te schrijven. Els was nog steeds niet hersteld van haar buikloop. Gisteravond heeft ze tijdens het diner wel wat besteld maar heeft ze zo goed als niets gegeten en wat ze at was er zo weer uit. Lekker praatje hè. Alhoewel ze vanmorgen bij het ontbijt wel iets en ook met smaak heeft gegeten ging het vanmorgen net zo als gisteravond. Zo zit het er in en zo is het er weer uit. De dagstart was dus niet erg hoopvol. Toch heb ik op dit moment wel goede hoop op een paar heel mooie dagen in Etosha.

Vanmorgen heel rustig van start gegaan. De eerste 90 km ging over de "snelweg" waar we weer langs tientallen kleine armoedige dorpjes reden. Je zal hier wonen. Lijkt me verschrikkelijk. Na de asfalt weg weer het onverharde op, richting Etosha, waar we de eerste 60 km van de nog honderden die we nog door het park zullen rijden waar we, eigenlijk vrij onverwachts, nu al zo veel beesten hebben gezien. De echte safari-routes moeten nog komen.

• 23 Oktober 2013 - 22:27

Sandra:

Beterschap moor moeder! En ik wil meer foto's!!!!

• 23 Oktober 2013 - 22:37

Hennie Smidt:

jaloers als ik jullie beschrijvingen lees, maar die gezondheids mankementjes mogen jullie houden.
    hopelijk na deze buikloop gebeuren, nu alleen maar gezondheid en verder veel genieten.
    groetjes hennie

• 23 Oktober 2013 - 22:44

Teunis De Kruijk:

Foto's bij het verslag komen allemaal wat later door dan het verslag zelf.

• 24 Oktober 2013 - 10:20

Monique:

Het is weer een schitterende reis, wat zien jullie een mooie dingen!!!!!hopelijk is Els haar wc race snel over! Genieten!!!!!!!xxxxxmarcel en monique

• 24 Oktober 2013 - 16:56

Marga:

Dag Kruikjes, geen idee of jullie de emails van mij en anderen wel ontvangen maar ik doe toch wel weer een poging. Ondanks alle fysieke complicaties merk ik wel dat jullie nog volop genieten en ja het wemelt er van de dieren daar, maar ze kletsen i.i.g niet zo. En die knoop in zijn nek van die giraffe, die is leuk Teun, als je die zover krijgt, graag een kiekje ervan. Hoor nog wel van jullie. Groetjes Marga

• 25 Oktober 2013 - 09:05

Monique En Nico Van Ekeren:

Hoi Els en Teun,

Mooie plaatjes, leuk reisverslag!
    Els beterschap, jullie nog en hele mooie vakantie gewenst!

Groetjes Monique en Nico

• 26 Oktober 2013 - 12:55

Cor En Ans Willems:

Net fffffftjes alle reisverslagen doorgelezen; Jullie hebben ondanks wat lichamelijke probleempjes ,
    wel weer een SUPERrrrr vakantie.Breng wat van die dieren mee, dan kunnen Jullie zelf een dierentuin beginnen! He lieve luitjes geniet er van ; Zien jullie wel weer als Jullie thuis zijn.grtzzzzz xxxxx Ons

• 27 Oktober 2013 - 15:50

Wil De Kruijk:

die bloemen zijn toch ook wel een beetje voor mij zou je denken Tun kan je een boompje voor mij meebrengen staat best leuk midden in de tuin els goed water drinken dat is goed voor de darmen wel uit de fles natuurlijk fijne dagen nog.

Groetjes Hen en Wil.