terug naar huis - Reisverslag uit Vreeswijk, Nederland van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu terug naar huis - Reisverslag uit Vreeswijk, Nederland van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

terug naar huis

Blijf op de hoogte en volg Teunis

30 Oktober 2013 | Nederland, Vreeswijk

Maandag 28-10-2013. Naar huis

9:30
In de schaduw van een parasol zitten we in de fraaie tuin van Guesthouse Terra Africa en genieten we van onze laatste uren in Namibië. Alhoewel laatste uren, het duurt nog wel even. Om 5 uur vliegen we pas vanuit Windhoek naar Johannesburg. We blijven tot even over enen lekker in de tuin en laten de geplande ochtend shoppen en sightseeing voor wat het is. Veel te heet en te vermoeiend. Volgens mij ben ik na al dat gereis in temperaturen van tussen de 35 en 38 graden (schaduw) aan rust toe. Komt thuis vast wel goed. Nu eerst even genieten van voorlopig de laatste ochtend buiten in de tuin.

15:00
Na een aantal heerlijke uren tuin, een stukje druk Windhoek en een tankstop, hebben we de auto ingeleverd en dat ging dit keer lekker vlot. We zijn nu op het vliegveld van Windhoek en hebben net ingecheckt. Ook dit ging vlot, slechts twee stellen voor ons. Nu dus even wachten, flesje water leeg drinken en dan door de douane en wachten op ons toestel.

21:30
De vlucht van Windhoek naar Johannesburg vertrok precies op tijd. De vlucht was prettig met aan het eind flink wat turbulentie. Het was namelijk erg slecht weer in Johannesburg en omstreken. Wat een verschil, vertrekken onder een stralende blauwe hemel en 37 graden en aankomen in storm, regen en onweer en slechts 17 graden. Is vast zo geregeld om ons aan het Nederlandse klimaat te laten wennen. Voor we de buien rond Johannesburg invlogen prachtige wolkenpartijen. De ene hoog oprijzende bloemkoolwolk na de andere, die vanaf boven gezien prachtig wit waren. Er was zelfs een wolkenpartij die leek op een steile rotswand waar vanaf een waterval viel. Ik keek mijn ogen uit.
We zitten nu op het vliegveld van Johannesburg en wachten geduldig op ons vliegtuig. Hopelijk heeft het geen vertraging opgelopen en kon het op tijd vertrekken vanaf het stormachtige Schiphol.

10:50
Komt net een kudde KLM-personeel voorbij. Mag wat kosten. Geeft wel hoop dat het vliegtuig op tijd aankomt en vertrekt.

Dinsdag 29-10-2013. Weer thuis

8:30
Gisteravond precies op tijd vertrokken. Het vliegtuig zat niet geheel vol en we hadden samen 3 stoelen in het midden (geen raamplaats dit keer). Ieder een plaatsje aan het zijpad en de middelste stoel onbezet. Deze deed dienst als opslagplaats voor onze spullen. Heerlijk die ruimte. Na een wijntje, hapje en een amarula, gingen de lichten uit en heb ik zowaar geslapen. Ik denk van een uur of half twee tot half acht. Niet gek voor een amateur. Els heeft echter geen minuut kunnen slapen. Ik heb net mijn horloge een uur teruggezet. Ja, terug naar wintertijd! Ben ik een uur wakker is het plotseling weer half acht.
O, de ontbijtjes worden rondgebracht. Stoppen met schrijven dus.

Zo we zijn weer een half uurtje verder. Het ontbijt ging er in als koek, als pannenkoek dan. Een heerlijke pannenkoekje banaan, wel te verstaan. Die kreeg ik pas na mijn ontbijt (omelet, worstje, broodje, bakje fruit en een bakje yoghurt). Ik had wel pannenkoek besteld maar kreeg een omelet. Foutje en toch bedankt, want even later kreeg ik alsnog een pannenkoek. Dubbelop dus. Niet verder vertellen hoor. Wat wel verder verteld mag worden is dat de catering bij de KLM prima is. Zo we schieten al op. Nog een klein uurtje en we landen op Schiphol.

13:00
Weer thuis. Een half uur te vroeg aangekomen op Schiphol. We hadden waarschijnlijk het windje in de rug. Helaas moesten we wel even wachten voor we konden uitstappen. De passagiersslurf waar ons toestel aan moest meren, was nog bezet door een ander toestel. Alles bij elkaar toch nog een kwartier eerder bij onze koffers dan gepland.
Nick stond ons op te wachten en bracht ons netjes naar huis. Nick bij deze nogmaals bedankt.

Een spannende, afwisselende, indrukwekkende en prachtige reis is nu ten einde. Nu weer over naar de gewone dagelijkse routine. Morgen zal alles wel weer zijn normale gangetje gaan. Net alsof je nooit bent weggeweest. Alleen de herinneringen zullen altijd blijven en gelukkig hebben altijd we de beelden nog.

  • 30 Oktober 2013 - 12:59

    Ruth Van Den Berg:

    Hoi Tun en Els....
    Weer op Nederlandse bodem....en ja...vandaag ook hier mooi weer...geen 38gr..maar beter dan afgelopen maandag met veel storm.
    Wil ff schrijven heb genoten van jullie reisverslag en foto's. Ik vind eigenlijk dat jullie snel weer naar een mooi land moeten gaan.... zodat ik weer van jullie leuke verhalen kan genieten. Het begon bij mij aardig op een soap te lijken...steeds even inloggen of er al een nieuw verslag was...
    Bedankt Els en Tun dat jullie mij Namibië hebben laten zien.
    Dikke Kus Ruth

  • 30 Oktober 2013 - 13:38

    Marga:

    Ja ze zijn weer thuis, welkom in ons kikkerlandje, overgang weer wel erg groot, dus akklimatiseren maar. Hehe, Teun staat eindelijk eens op de foto, imponerend hoor met die waterval achter je. Jullie kunnen wel terugkijken op een aboluut enerverende trip in Namibie. Voorlopig hoeven jullie geen dieren meer te zien, denk ik. Nu de draad weer oppakken (wat al gauw zal wennen), zie jullie op de sportschool. Groetjes Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Vreeswijk

Teunis

Actief sinds 13 Juni 2010
Verslag gelezen: 721
Totaal aantal bezoekers 40582

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2015 - 27 Augustus 2015

Van Johannesburg naar Kaapstad

29 September 2013 - 29 September 2013

Namibië (2013)

14 Juni 2012 - 14 Juli 2012

Met de camper door midden Amerika

18 September 2011 - 04 Oktober 2011

Sfeerproeven Zuid-Afrika

29 Augustus 2010 - 04 Oktober 2010

Camper-reis USA

Landen bezocht: