Dag 9: Over Route 66 - Reisverslag uit Seligman, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Dag 9: Over Route 66 - Reisverslag uit Seligman, Verenigde Staten van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Dag 9: Over Route 66

Door: Tun

Blijf op de hoogte en volg Teunis

07 September 2010 | Verenigde Staten, Seligman

Dag 9: maandag 6 september 2010 Seligman

Vandaag vrijwel de hele route gereden over de bekende Route 66, die verrassend veel afwisseling bood. Steeds weer een ander soort landschap, met als hoogtepunt de Sitgreaves pass. Voor Amerikaanse begrippen was de weg daar heel smal en bochtig. Onderweg prachtige vergezichten. Dat was dus echt genieten, ondanks dat ik met mijn campertje de halve weg nodig had.
Net voor de pas waren we door het alleraardigst “western” stadje Oatman gereden. We konden daar slechts stapvoets rijden omdat ezels vrij op de weg rond liepen en zich niets van het verkeer aantrokken. Af en toe moesten we zelfs even stoppen en wachten tot de ezel (of ezelin) eens aan de kant bliefde te gaan. Achteraf spijt dat we de camper niet geparkeerd hebben en wat langer hebben rondgekeken. We dachten dat er wel meer van die stadjes zouden komen. Jammer dan, vandaag in ieder geval niet. Dit was dus de misser van de dag. Nu de tegenvaller van de dag, de plaats Kingsman. Heel even rondgelopen, boodschappen gedaan en onder het genot van een broodje en drinken gekeken naar de vele dikke figuren die in en uit de supermarkt kwamen. De vrouw die onze broodjes klaar maakte, kon er niet bij, dat we zo weinig aten en zelfs vroegen het broodje wat minder te beleggen. Niet normaal wat die Amerikanen naar binnen werken.
We staan nu op een KAO-camping in Seligman, een redelijk aardig plaatsje, waar we zelfs met Elvis op de foto zijn gegaan. Het weer is nu weer uit te houden. Zo rond de 30 graden. We zijn voor het eten nog even het zwembad in geweest, want daar krijgen we voorlopig geen kans meer toe. Morgen trekken we de rimboe weer in naar een camping zonder enige luxe (dus ook geen internet). Het kan dus weer enige dagen duren eer ik weer wat op het net kan zetten.

• 07 September 2010 - 15:34

Monique:

Hee Els en Tun,

Leuk om ook een beetje te zien wat jullie ook zien, lekker warm trouwens, geniet er maar lekker van want hier is het weer zeer regenachtig en koel.
    inderdaad niet te geloven wat die dikke mensen naar binnen werken!Die zijn helemaal de weg kwijt hoor, wat eten betreft. ze weten niet meer wat normaal is.
    Tot het volgende verlag...
    groetjes Monique en Marcel