Crawfords Beach Lodge - Reisverslag uit Cintsa Mouth, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu Crawfords Beach Lodge - Reisverslag uit Cintsa Mouth, Zuid-Afrika van Teunis Kruijk - WaarBenJij.nu

Crawfords Beach Lodge

Blijf op de hoogte en volg Teunis

24 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Cintsa Mouth

Vrijdag, 23 oktober 2015. Naar Crawfords Beach Lodge (Chintsa)

Sta ik na het ontbijt rustig mijn tanden te poetsen hoor ik Els opgewonden roepen: "Dolfijnen"! En ja hoor, twee groepjes van drie dolfijnen trekken voorbij. Dat ze wat te ver weg zijn om ze op de foto of film te zetten doet er even niet toe. We zien ze, genieten er van en dat is een prima start voor de deze dag.

We gaan dus weer verkassen vandaag en rijden om half tien het terrein van de Kob Inn af om de geweldige weg naar de N2 te nemen. Nou, dat was weer lekker uitkijken om kuilen, stenen en hobbels te ontwijken. Toch heeft dat wel wat. Op de nu vrij rustige N2 konden we lekker doorkachelen en kwamen we te vroeg aan bij de Crawfords Beach Lodge. De kamer was nog niet klaar. Dat kon nog wel een half uurtje duren. Geen probleem. Op het terras van het restaurant van de Lodge konden we koffie drinken en genieten van het mooie uitzicht over de zee en op de hoge met bomen begroeide duinen. Met een lekker zonnetje op mijn bolletje had ik echt even moeite om niet in slaap te vallen. Om twee uur konden we onze kamer op en gebruikten we op ons balkon het in Kob Inn meegekregen lunchpakket.
Na de lunch even zitten internetten (o.a. verslag en foto's verstuurd). Na de thee wilden we een strandwandeling gaan maken, maar helaas eg was de zon verdwenen achter redelijk donkere wolken en begon het zelfs te miezeren. Een uur later was het gelukkig weer droog en besloten we alsnog even een wandeling te maken. We startten tegen de wind in. Na een kwartiertje lopen (we wilden niet te ver gaan) omgedraaid en terug. Bij de trap naar de boven het duin gelegen Lodge besloten we toch ook een stukje de andere kant uit te wandelen. Dat hadden we beter niet kunnen doen, want na 10 minuten voelden we nattigheid in onze nekjes. Ja hoor, regen! Tegen wind in terug en hoewel de hoeveelheid regen best meeviel, toch nat terug op onze kamer. Ja, soms zit het mee en soms zit het tegen.

Het diner van deze avond (buffet) vonden we het het lekkerste van deze vakantie. Tot nu toe, want de eigenaresse heeft ons al bij voorbaat gewaarschuwd om morgen geen uitgebreide lunch te gebruiken omdat het diner die avond één groot feestelijk zeebanket zal zijn met garnalen, mossels, oesters, enz. Echt iets voor Els dus.

Zaterdag, 24 oktober 2015. Crawfords Beach Lodge

Vanmorgen, na het uitstekende ontbijt, ook nu weer in buffetvorm, een lange strandwandeling gemaakt van 10,4 km. Het weer, men had een half bewolkte dag voorspeld, viel tegen. De zon zagen we tijdens de wandeling nauwelijks en er stond een stevige wind. Gelukkig viel de temperatuur mee (21 graden) en was het in korte broek en t-shirt op het brede strand prima uit te houden. Op de terugweg was het strand door de vloed een stuk smaller geworden en was het keiharde zand, waarover we de heenweg hadden gelopen niet meer beschikbaar en moesten we voor een groot deel door het veelal mulle zand.

Terug bij de Lodge, bij het restaurant eerst een (gratis) kop koffie gedronken en daarna thuis de lunch genoten. Het werd daarna een heerlijk rustig middagje. Eerst een goed uur op bed beiden ons boek uitgelezen.

Aangezien de scheiding van wolken en blauwe lucht precies langs de kust liep en de zon zich boven land bevond, kregen we vrij weinig zon. Dus weer niet zwemmen. Moet het voor ons toch ver boven de 30 graden worden. Wel lekker op het terras bij het restaurant gezeten. Eerst kop koffie gedronken en daarna een glaasje wijn. Glaasje, zeg maar glas. Zo zouden ze in Nederland ook moeten schenken. Lekker uit de wind en af en toe even in de zon zitten genieten van de rust, de omgeving, wat we al hebben gehad en van wat er nog komen gaat. Om te beginnen het diner van vanavond.

• 31 Oktober 2015 - 16:48

Marga:

Zo zie je maar, ook in Afrika kan het regenen en bewolkt zijn, maar dat mag de pret niet drukken want wat een uitzicht hebben jullie, en die rust en die bellen wijn, komt goed. Genieten doen jullie zo en zo al !!!!!!!